söndag 27 september 2015

Bytte tavlor

Idag fick jag för mig att nyare tavlor skulle upp. Det blev som ett nytt rum! Den här hamnade ovanför soffan.



I takt med vårt inre växande och som en spegel av det som pågår inom oss så kan det vara skönt att uppdatera på väggarna också. Det är ju en av fördelarna med att måla själv! 

Jag skriver just nu ner vad som ligger bakom varje målning. Tankar, känslor, tid, plats osv. Jag väljer nästan alltid de färger som för tillfället känns bra utan tanke på vad det ska bli. Eller att det ska bli något. Det händer att jag målar på en känsla eller på ett problem. Då slutar jag inte förrän en förståelse kommer. En känsla av frid.  

2 kommentarer:

  1. vilken snygg tavla!Wow-och vilka initiativ med kurs utomlands! heja på! kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anette! :) Ja, det blir så kul! Kram

    SvaraRadera

Vernissage Köpings konsthall

Välkommen på VERNISSAGE 24 augusti 2019 kl 11-15 Turistbyrån, Barnhemsgatan 2, Köping Även öppet 10-12 och 13-17 tisdag-fredag t om 12...