tisdag 15 september 2015

Magi

Idag upplever jag verkligen att det är magiskt att måla! Jag målar med fokus på mina cellminnen. Först mediterar jag en stund och ser vilka färger som kommer till mig, sen klickar jag ut färg, sprayar vatten och så målar jag med händerna. Ev med penslar eller annat senare. Åh, det är verkligen så skönt att se något växa fram - som en spegel av det som pågår inom mig. Ibland är det en processmålning som ingen får se, andra gånger är det en tavla som kan sättas på någons vägg. Det vet jag inte då jag börjar utan det visar sig ;) En till ska det bli idag!!



Det finns ju många sätt att måla på t ex:
  • Avbilda
  • Inspireras av form, färg eller motiv
  • Lyssna till dikter el Vedic Arts principer 
  • Till musik
  • Fokusera på känslor, kroppsdelar eller t ex cellminnen
  • Med händer, penslar, roller, svampar, tyg osv
  • Akryl, akvarell, olja
  • Kritor, pennor, spray
  • Osv, osv
Egentligen spelar det väl ingen roll hur vi uttrycker oss. Huvudsaken är att vi gör det som känns kul och samtidigt vågar prova på nåt nytt! Skriva, rita, måla, dansa, springa, yoga, sjunga, spela...         

För vem vet...kanske är det som göms inom oss en nyckel till välbefinnande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vernissage Köpings konsthall

Välkommen på VERNISSAGE 24 augusti 2019 kl 11-15 Turistbyrån, Barnhemsgatan 2, Köping Även öppet 10-12 och 13-17 tisdag-fredag t om 12...